ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | |||||||
PROJECT 2ο ΕΠΑΛ ΑΙΓΑΛΕΩ |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
home |
|||||||
|
|
||||||
|
ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Στο διπλανό video βλέπουμε πως αυξομείωνεται η ροπη του κινητήρα κατά την διάρκεια του χρόνου της καύσης. Παρατηρούμε ότι εξαρτάται από την απόσταση Χ μετάξυ στροφάλου-μπιέλας. Η ροπή είναι μέγιστη όταν είναι μέγιστη και η απόσταση Χ. Ροπή παίρνουμε μονο στον 3ο χρόνο της καύσης. Όπως μπορούμε να δούμε, η πίεση που τα αέρια της καύσης ασκούν στην κεφαλή του εμβόλου «μετατρέπονται» σε δύναμη που μεταφέρεται κατά μήκος της μπιέλας. Η απόσταση της δύναμης αυτής από το κέντρο του στροφάλου δημιουργεί τη ροπή που τον στρέφει. Κατά τη διάρκειά της προς τα κάτω κίνησης του εμβόλου (στη φάση της καύσης και εκτόνωσης), η πίεση στην κεφαλή του δεν είναι σταθερή, αλλά παρουσιάζει μια αυξομείωση. Εξίσου μη σταθερή είναι κι η απόσταση της δύναμης της μπιέλας από το κέντρο του στροφάλου: αυτή η απόσταση μεταβάλλεται ανάλογα με τη γωνία της μπιέλας ως προς το στρόφαλο, στη διάρκεια που το έμβολο κατεβαίνει προς το Κάτω Νεκρό Σημείο. Το συμπέρασμα είναι ότι η παραγόμενη ροπή στο στρόφαλο δεν είναι σταθερή σε μέγεθος!Η ροπή στρέψης του κινητήρα δεν είναι τίποτε άλλο από τη ροπή που εκφεύγει από το σφόνδυλο μετά την «εξομάλυνσή» της από τα «πάνω» και «κάτω» των τιμών της στις διάφορες «εσωτερικές» φάσεις της λειτουργίας του κινητήρα.
|